Recenze Far Cry 6 - Akční festival, který neví, co chce

Ve Far Cry 6 musíte svrhnout Antóna Castilla, který chce svou vizi dokonalé Yary prosadit brutálními prostředky.

Když lidé myslí na Far Cry, mají tendenci myslet na zajímavé padouchy, spoustu akce a krásný otevřený svět plný úkolů k prozkoumání. A přesně to nabízí Far Cry 6, tentokrát na Caribbean Yara, založeném na skutečné Kubě. Přímo uprostřed jsme uvízli jako Dani Rojas (buď muž nebo žena), sirotek a bývalý voják. Náš cíl: Jako člen partyzánské skupiny Libertad zastavit bezskrupulózního diktátora Antóna Castilla. To je v podstatě zábava, ale díky některým nickům se zvrhne v nesoustředěnou střílečku.

Jak jsme testovali? Far Cry 6 jsme testovali na PS5 na obtížnost akčního režimu. Kromě toho jsme vyzkoušeli kooperativní režim.

Obvinění proti Ubisoftu: V rámci tohoto testu bychom rádi poukázali na to, že Ubisoft je od roku 2020 silně kritizován za sexismus, obtěžování a diskriminaci na pracovišti. Společnost od té doby pracuje na vylepšeních, ale i Far Cry 6 vznikl za těchto pracovních podmínek. Vyzvedli jsme zprávu za rok 2020 a od té doby poskytujeme informace o hlavním vývoji. Komentář od šéfredaktora GamePro Rae Grimma ohledně našeho pokrytí problémů tohoto druhu si můžete přečíst zde.

Systém progrese, který si jde svým vlastním způsobem

Kromě své typické herní smyčky spoléhá Far Cry 6 na dvě věci: šťourat se zbraněmi a vybavením a bojovat proti přemožitelné armádě. O tyto dva aspekty by se mělo obohatit zkoumání, boj a sbírání, ale to funguje jen omezeně.

Myšlenka shromažďování zdrojů, jako je kov a střelný prach, v herním světě dobře zapadá do mentality kubánského řešitele. To odkazuje na způsob života, ve kterém se kubánský lid snaží vystačit s tím, co má, protože je k tomu nutí plánování a špatné řízení. Kutilství a opravy slouží v tomto případě jako inspirace pro systém.

Máme také testovací video pro Far Cry 6, na které se můžete podívat zde:

13:08 Recenze Far Cry 6 - Za každým dobrým nápadem je špatný...

Nejenže díky tomu je rabování a shromažďování přirozenější, ale také to dává smysl v kontextu příběhu. Sbíráme například staré plastové plechovky ve formě recyklovaného materiálu a ze střelného prachu pak můžeme postavit improvizovaný tlumič pro naši zbraň. Kromě toho existuje spousta dalších úprav nebo využíváme zdroje v partyzánských táborech k modernizaci zařízení, jako je rybářská chata, což nám dává výhody, jako jsou části rybářského vybavení.

Tady však motivace příliš dlouho nevydrží. Zejména u zbraní a vybavení ztrácí další sbírání a upravování význam, jakmile máme vybavení, které nám vyhovuje. Experimentování je možné, ale nakonec se vrátíme k nejsilnějším zbraním a zůstaneme u jednoho typu munice, protože to není téměř znatelný rozdíl. Nakonec je postup vždy stejný: špehovat protivníky přes chytrý telefon a najít jejich slabá místa je partyzánská, ale udržet nepřátele o něco déle se stejnou zbraní je obvykle jednodušší.

Slabé body Headshot turret​

K prozkoumání situace používáme náš chytrý telefon. Takto najdeme slabá místa protivníků, pozice poplašných systémů a alternativní cesty.

Slabé stránky lze dobře ignorovat, protože obvykle stačí dostatečná palebná síla. V případě pochybností pomáhá cílená střela do hlavy.

Většinu času však prostě ukradneme věž FND a nahlas ji použijeme proti nim.

Příliš silná, příliš rychlá: V testu jsme poměrně brzy ve hře našli unikátní pistoli s „The Advocate“, která má díky modování neměnné bonusy a která nás provázela až do konce, protože jsme nemohli najít lepší boční zbraň.

Poté, co jsme od partyzánského veterána a zadavatele úkolů Juana dostali naše první Supremo, jakýsi batoh s raketometem, jsme s nepřátelskými vrtulníky a tanky neměli téměř žádné problémy. To samozřejmě ničí guerillu typickou atmosféru "David vs. Goliáš". To však také rozvíjí pocit toku síly, když se o vojáky FND dovedně staráme jeden po druhém jako armáda jedné osoby. Nejpozději v tu chvíli se také stane zbytečná časově náročná stealth procedura a jednoduše napochodujeme do nepřátelských základen.

Se správnou zbraní v ruce se rychle dostaví pocit síly, což je zábava. Mimochodem, pokud vám tato scéna připomíná Far Cry 3 – ano, Dani to i komentuje.

Své dovednosti, například odolnost nebo brnění, jako v předchozích dílech série již nemůžeme určovat pomocí stromu dovedností při zvyšování úrovně, ale musíme odpovídajícím způsobem upravit zbraně a vybavení v menu. Teoreticky můžeme zbraně a vybavení (top, boty atd.) v bitvě libovolně měnit, ale to je dost těžkopádné – a hlavně později ve hře už to není nutné.

Na druhou stranu mody lze měnit pouze na pracovním stole. Koneckonců, pokud jde o hodnoty, nemusíme věnovat pozornost našemu oblečení, protože můžeme použít systém transmog k přepsání našich oděvů existujícími skiny - to potěší Danise, který je zaměřen na módu.

Obleček freeloader je navržen tak, aby nám při shromažďování poskytl další zdroje. Existují ale i outfity pro větší výdrž, brnění a další.

Voják FND málokdy přichází sám

Jakmile Daniho náležitě vybavíme, soupeři nás obvykle jen hromadně zapotí – a to i v náročnějším akčním režimu. Nepřátelskou hordu nejen zesiluje poplach prostřednictvím posil, ale také na otevřené cestě většinou nejsou ostatní vojáci daleko nebo se dokonce příliš rychle respawnují. Takže jsme rádi uvízli v dlouhých přestřelkách se stále novými vlnami nepřátel, ačkoliv jsme chtěli osvobodit pouze rukojmí, které ve skutečnosti držel jen jeden voják.

Nedostatek úrovní obtížnosti: Umělá inteligence však ve skutečnosti není tak chytrá. I na vyšší obtížnosti vojáci FND rádi běží přímo před námi, zatímco my relaxujeme v kanceláři například na ropné plošině. Věrni heslu: Nechte ke psovi přijít kost. Kromě snadného „příběhového režimu“ a náročnějšího „akčního režimu“ by se proto pro větší výzvu hodily i další úrovně obtížnosti.

A kdybychom se někdy dostali do problémů, obvykle postačí, když se vyléčíme ručně nebo počkáme, až se naše zdraví automaticky opět zvýší. Léky je vhodné sbírat v herním světě, ale pokud by se zásoby vyčerpaly, Dani se o sebe dokáže po určitém cooldownu postarat i sám. Abychom překlenuli čas na léčení, můžeme svého zvířecího parťáka využít i jako rozptýlení.

Animal Companions

Far Cry 6 spoléhá výhradně na zvířecí společníky, kteří se odemykají prostřednictvím misí. Liší se svou užitečností a vylepšeními a lze je dokonce vizuálně přizpůsobit.

Náš vybraný společník vás sleduje na každém kroku a poskytuje lepší AI než vojáci. Zatímco útoky a pozice jim můžeme přidělovat ručně, například Battle Rooster Chicharrón často zabíjel nepřátele dříve, než by nám mohli vrazit kudlu do zad. Dobrý kohout – alespoň když nestojí v cestě.

ChicharrónGuapoChorizoBoom BoomOluso​

Chicharrón je agresivní kohout s určitým nutkáním předvést se.

Krokodýl Guapo je také jedním z agresivních druhů, ale je pomalý.

Malý pes Chorizo ​​je naopak dobrý pro rozptýlení protivníků. Může také sledovat blízké zdroje.

Boom Boom je boomer z Far Cry 5. Nejenže útočí na nepřátele, ale také pro nás sbírá jejich zdroje.

Oluso je panter, který zabíjí rychle a tiše.

Kromě pěti standardních zvířecích společníků je tu také pes K-9000 a Panther Champagner, ale ty jsou k dispozici pouze za příplatek za skutečné peníze prostřednictvím balíčku Blood Dragon Pack nebo balíčku VICE Pack.

Gunplay: Od masivního k nereagujícímu

Poté, co muselo být hraní ve Far Cry 5 hodně kritizováno, Ubisoft to doladil. Výsledek: Zpětná vazba hitu je cítit lépe, zejména díky zvuku, ale stále je zde prostor pro zlepšení. Zatímco útočné pušky poskytují příliš malou zpětnou vazbu, zásah improvizovanou zbraní La Clavadora (druh kuše) je velmi silný a uspokojivý, protože nejprve odhodíme soupeře o pár metrů dál masivními šípy.

S touto kuší je zásah opravdu silný.

Plus na PS5: S ovladačem DualSense také cítíme záběry díky haptické zpětné vazbě. Navíc jsou podporovány adaptivní spouště, které jsou patrné při střelbě ze zbraní a ovládání vozidel s odporem.

Jednou partyzán, navždy partyzán

Pokud musíme svému učiteli ručních prací Juanovi něco dát, je to jeho pravidlo "jednou partyzán, navždy partyzán". Protože kromě přibližně 20 hodin hraní na hlavní příběh můžeme počítat s bezpočtem dalších hodin na hledání pokladu, automobilové závody, sbírky jako bojové kohouty, kooperace, mise Bandidos a další. Ten druhý funguje přes desky v táborech, přes které posíláme další partyzánské bojovníky na mise a musíme se rozhodnout, jak dál na základě pravděpodobností, nákladů a odměn – což se také může pokazit.

Far Cry 6 nabízí také celou řadu sekundárních aktivit, i když ne vždy dávají smysl a jsou trochu matoucí. Mise a úkoly jsou stále zábavné a nikdy nás neunavily. Zde více motivujete nabízenou pestrostí než odměnami. Skutečnost, že pečlivé zpracování zvyšuje Daniho hodnost a znamená silovou výhodu, však také znamená, že hra se rychle stává příliš snadnou. Oblasti a nepřátelé se zvyšují s naší hodností, ale ne natolik, aby vždy zůstali výzvou.

Los BandidosFishingRace​

V misích Bandidos vysíláme další partyzánské bojovníky na mise a musíme se rozhodnout, kteří vůdci a rozkazy jsou nejlepší, abychom nakonec uspěli a sklidili odměny.

Při rybolovu nejen shromažďujeme zdroje, ale také plníme poslání našeho terapeuta.

Prostřednictvím závodů, jako je tato, můžeme odemykat nové části vozidel, jako jsou postavy.

Koop skály, ale má hořkou pachuť

Stejně jako v jiných dílech Far Cry můžeme také prozkoumat Yaru ve dvou a kromě speciálních misí klienta Loly můžeme zažít i celý příběh a další zakázky dohromady. Naštěstí Ubisoft ještě trochu vylepšil kooperativní režim.

Na jednu stranu se ve Far Cry 6 můžeme také spojit s ostatními hráči, na druhou stranu si nyní každý ponechává odměny, zdroje, vybavení, měny a zkušenostní body, které získal – bez ohledu na to, zda jsou hostiteli nebo hosty. Tato rovnost ale nejde tak daleko, aby se za hosta přebíral i postup odehraných misí. Pokud tedy chcete zažít celou kampaň pro dva, musíte se pokaždé rozhodnout, kdo bude hostitelem.

Kromě toho existuje pouze omezené crossplay nebo cross-gen. To znamená, že spolu mohou hrát pouze hráči na PS4 a PS5 a také na Xbox One a Xbox Series X/S, nikoli však napříč výrobci. PC je také mimo tento výpočet. To je více než škoda, zejména proto, že propojení účtu s Ubisoft Connect by požadavek jistě splnilo.

TeleportSpecial Ops​

Když jsme se v kooperaci příliš vzdálili, hra zasáhla a teleportovala nás ke kooperativnímu partnerovi ve vagónu.

V kooperativní speciální operaci Mesozoico musíme společně dostat PG-240X z dinosauřího parku, aniž by se přehříval nebo zabíjel protivníky.

Také důležité: Rychlé cestování nefunguje v kooperativním režimu. Na misi tedy musíme vždy vyrazit společně. Nesmíme se od sebe příliš vzdálit, jinak zasáhne teleportace. Kromě toho jsou přijaty hodnosti oblastí nebo odpůrců hostitele. Náš test však ukázal, že ani rozdíl 11 pozic nemusí znamenat důvod k frustraci – díky slušným zbraním, dobré koordinaci a vzájemnému léčení.

Co dalšího byste měli vědět o co-opu, najdete v tomto článku:

19 1

Více o co-op

Co-op Far Cry 6: Jak hrát multiplayer pro dva hráče

Plytký a bezcitný

Varování, znepokojivý obsah:

Upozornění: Následující odstavec obsahuje spoilery

< p>Ve Far Cry 6 jsou kvůli válečnému tématu brutální vyobrazení násilí se spoustou krve a smrti. Hra obsahuje také scény mučení, týrání zvířat, otroctví, diskriminace a testování na lidech.

Jak zábavně dokončujeme jednu misi za druhou, záměr za tím rychle ustupuje do pozadí. Obvykle si pamatujeme jen "Viva la revolution!" NPC nebo trpících otroků, protože my tady jako partyzán Dani ve skutečnosti chceme zastavit útlak diktátora Antóna Castilla.

Vážná témata, ale nic za tím

Není divu, že hra Far Cry ideálně neslučuje vážné téma s napínavou akcí – tak tomu bylo i v dřívějších dílech série. V tomto případě se to však zdá velmi nemístné. Brutalita, která se zjevně projevuje například v takedownech a experimentech na lidech, je využívána spíše jako šokující stylistický prostředek, aniž by s ní poskytovala potřebnou konfrontaci nebo byla emocionálně uvěřitelná. To by nejen odpovídalo tématu, ale také by to dalo větší váhu naší motivaci zastavit Antóna Castilla. Místo toho jsme pro „zábavu mezi tím“ dopřáni týrání zvířat v podobě kohoutích zápasů s mechanikou Street Fighter, když jsme v dalším okamžiku, měli bychom ušetřit králíky na vegetariánskou hostinu. Stejně ironické je, že máme zastřelit partu vycvičených útočných psů, ale pak je společně s krvežíznivým kohoutem Chicharrónem doslova popravit. Jako vývojový tým to samozřejmě můžete udělat, ale hodilo by se trochu více klasifikace a komentáře.

Ve světě Far Cry 6 můžeme najít kohouty a bojovat s nimi, což připomíná Street Fighter. Zde bychom si přáli kritičtější klasifikaci, zvláště když je tento „sport“ v mnoha zemích zakázán.

Přejete si nějaký lup?!

Některé postavy se také zdají nevhodné. Zatímco s Legends of a Previous Revolution a Monteros se stále setkáváme s poměrně fundovanými misemi, s guerillovou skupinou La Moral se El Este zvyšuje. A nakonec vyvrcholí mladým a moderním souborem Máximas Matanzas. Mladíci se také chopí zbraní, ale zatáčení Castilla s drzými vtipy a hip hip působí dost uměle, ne-li špatně satiricky. Mírně potrhlé chování Phillyho, potrhlého kutila Monteros, je na druhou stranu příjemné a ve srovnání s ním požehnání.

Máximas MatanzasPhilly​

Talia, Paolo a jejich přítel Bicho chtějí pomoci, ale jsou na to příliš bokoví.

Philly, na druhou stranu, máme tendenci kupovat si jeho vtipné vtipy a zavírat ho

Více emocí prosím

Tam, kde Far Cry 6 nabízí až příliš chladu, postrádá hluboké city. Díky danému hlavnímu hrdinovi se synchronizací a mezihrami z třetí osoby zažíváme oproti Far Cry 5 konečně více osobnosti, dokonce rozvíjíme sympatie, ale Dani a zbytek tlupy se většinou chovají zcela bez emocí. Existují, tyto emocionální momenty, ale bohužel je jich málo. Ztratit blízkou kamarádku, jakou je Lita, hned na začátku nepovedeného útěku do Miami není snadné a bůh ví, nečekáme zde žádné drama, ale reakce herců se jen málokdy zdají být opravdu srozumitelné. Daniho pozdní změna názoru, že nakonec neuteče a místo toho se přidá k partyzánské skupině Libertad, se nezdá úplně konzistentní.

Antón Castillo je všudypřítomný, a přesto nestačí

Pravděpodobně největší figurkou Far Cry 6 je padouch Antón Castillo, kterého hraje herec Giancarlo Esposito z „Breaking Bad“. To samo o sobě zvyšuje očekávání, která se bohužel nenaplňují. Esposito odvádí dobrou práci a klidný, i když bezskrupulózní vládce je složitější, než se očekávalo, ale ani zde není potenciál vyčerpán.

Castillo je na Yaře všudypřítomný prostřednictvím televize, oznámení, obrázků a soch, ale jako Dani zřídka vidíme antagonistu osobně. Většina z toho je vyřešena pomocí cutscén mimo Daniho vyprávění. Ty jsou sice zajímavé, protože naznačují, co z diktátora udělalo člověka, jakým je, ale vyvolávají jen další otázky.Tady bychom se rádi podívali hlouběji do jeho duševní propasti.

Zdá se, že Antón Castillo měl zajímavou minulost, ale málo nebo vůbec žádná další diskuse o ní. Místo toho se cutscény zaměřují na výchovu jeho syna Diega.

Yara trpí více na Castillo než na chyby

Otevřené světy jsou často sužovány chybami, ale v testu Far Cry 6 byly v přijatelném rozsahu. Kůň jednou sklouzl přes ulici jako měsíční chůze nebo Dani krátce uvízl v zemi. Sowas byl už tehdy docela vtipný. Na druhou stranu občas nevyvážené hlasitosti v dialozích více dráždily.

Co mi ale opravdu vadilo, byly výpadky při přikrčení. Občas se stalo, že se Dani i přes krátké stisknutí pravého tlačítka prostě nechtělo uhnout. To je zvláště nepříjemné v boji.

Na konzolách bez sledování paprsků, ale přesto zblízka s pěknými a ostrými texturami.

Žádné sledování paprsků: Ve srovnání s verzí pro PC musíme také obětovat osvětlení a odrazy na konzolích, protože sledování paprsků není podporováno. Svět lze vidět bez těchto efektů, ale bylo by žádoucí využít i sílu PlayStation 5 a Xbox Series X. Alespoň, že textury jsou pěkné a ostré díky 4K a extra balíčku textur.